Rädda Barnen (och mig?)

Fyndande igår, en hel del haha... MEN ljus i alla dess former och vita handdukar kom med hem.. plus en del annat, sjukt nöjd med allt och jag överskred icke min gräns... Mina medshoppare närmade sig mer 2000 kr och jag, ja fyllde en kasse för 350 kr, jippi! En superhärlig dag hade vi verkligen, avslutades med några glas rödtjut hos Lojsan :)
***
Idag har jag varit på kurs för Rädda Barnen, ska börja jobba för dem, ideellt - hur, när och var har jag inte bestämt mig för men det fanns en uppsjö av intressanta projekt, jag ville deltaga i flertalet. Träffade inspirerande människor, åt lunch med tre pensionerade underbara damer, vi ville inte sluta prata :) Det är något speciellt med de äldres kunskaper.
Fantastisk dag...
-
...minus min helvetiska förkylning :( Vi somnade med öppet fönster i natt, till Emils lycka och till min olycka, tjock i hals, näsa och huvud.. så nu ligger jag nedbäddad i mjukisbyxor, Emils hoodie och mina fina lila raggsockor jag fick av Emil i Toronto (de är de bästa:) ) och lyssnar på min nya bästa låt... "Sam Sparro - Black and Gold" och försöker envist andas genom näsan... Det går sådär.
Snart kommer killarna hem, Emil spelar golf denna helg med Niklas, Jakob och Simon, hoppas att spelet har gått bra, det hade varit lite kämpigt skrev Emil-tävlingsmänniskan-Lindberg haha...men jag vet att han är skitbra!
-
Puss....eller nej förresten, jag smittar nog...Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0