Dinkelmuffins

Jag har bakat dinkelmuffins och de blev himla goda tyckte jag & Emil! Idag har jag bakat hallongrottor och även dem har fått gott betyg av Emil & Niklas..
Tänkte skriva receptet på dinkelmuffinsen här :)
***

15 muffins

125 gram smör

1 dl socker

2 st ägg

1 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

4,5 dl dinkelmjöl

1,5 dl mjölk

-

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Vispa smör och socker pösigt. Tillsätt äggen under omrörning. Blanda ner vaniljsocker, bakpulver och dinkelmjöl. Häll i mjölken och rör till en jämn smet.

3. Klicka med en sked ut smeten i muffinsformar på plåt. Lägg i det du vill ha i dina muffins (jag hittade detta receptet på Claudia Gallis blogg och hon använde hallon och nonstop- supergottis!)

4. Grädda i mitten av ugnen i 15–20 minuter

Enjoy!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0