Lycka, tro & svammel!

Gud vad roligt jag har just nu, jag menar det verkligen. Idag är en jag-känner-mig-extra-lyckligt-lottad-dag! Jag har blivit tilldelad ett eget projekt på "jobbet" & även om det inte är så stort så måste jag givetvis gå all in för att vinna dels förtroende från alla gruppmedlemmar men även så att mina handledare fortsätter att ge mig uppdrag =)
Jag ska föreläsa! Jag har pratat rätt mycket om säkerhet och att barn måste känna sig säkra i en miljö för att kunna prestera eller må bra, jag tycker att det är väldigt viktigt och många har hållt med mig. Nu har vi fått många frågor om internet så Gillian, min handledare, har alltså gett mig friheten att designa ett föreläsning om Internet safety, så efter vår grupp idag satte jag mig på kontoret downtown och började, vill sätta ihop en handout till föräldrarna och sen ska jag brainstorma lite med Gillian i helgen, så jag inte glömmer något!
Nu vet alla vem jag är på praktiken & det känns väldigt skönt inför tisdag också, kvinnorna på min praktik är nog de underbaraste som finns  - varma, öppna, glada och nyfikna. Jag ler och de ler alltid tillbaka, hälsar och säger alltid alltid.. You Frida? You know..in somali Frida means nice, spread joy, and you do that! Vem blir inte glad av en sådan komplimang? :)

Jag älskar det. Har man en gång träffat någon här så kommer man ihåg det, jag har nog inte träffat på någon som inte vill stanna och prata, man har alltid något spännande att se fram emot=)
Pirr i magen av allt man känner inför dessa projekt jag får ta del av här, har t o m skrivit om det till Sverige och fick ett hur positivt svar som helst, vips så hade jag ett möte i februari med ett COPE-program hemma i Helsingborg!
-
Vi mår även jättebra ska tilläggas, Emil är iväg och jobbar kvällsgrupp och jag firar heeeelg! Denna helg blir det bara mys har jag tänkt, ut o gå mycket, planera resa i januari... mm!
& det är redan mitten av oktober, gudars vi är ju hemma i lägenheten snart igen! Aaaahh!!
-
(ps.. Emil & jag skypade med Aneth tidigare och fick se Valle i webcameran.. båda satt och gull-pratade så nära skärmen vi kunde komma..önskade nästan att någon filmat oss haha.. VALLE, VI SAKNAR DIG TOKIGT MYCKET!)

Kommentarer
Postat av: Lina

Du är ju världsbäst! Kommer bli bästa socionomen ever :D Stolt över dig underbara vän!



Puss och kärlek!

2010-10-15 @ 11:11:27
URL: http://linahalldin.blogg.se/
Postat av: Sanda

Bra jobbat Frida! Vad kul att du trivs så bra. Träffade Emil häromdan, men kul att ni två är kvar och har det bra. Kul också att ni gillar mina tips haha, visst är billig bio hääärligt? :) Kraaam

2010-10-20 @ 18:52:11
URL: http://catchme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0