London!!

Hemma från London, big..no HUGE London! Vi har haft en amazing resa & har så många intryck så hjärnan är kvar i London och kroppen är här i Fjällbacka=) Vi har lyckats se allt vi ville, mest glad är jag för att Emil fick chansen att ta de berömda fotstegen på övergångsstället vid Abbey Road, där Beatles en gång korsade samma övergångsställe och där Abbey Road Studio ligger, där Beatles spelade in mestades av sina låtar.. Emil was in heaven=)
Vi bodde sjukt bra och gick varje dag förbi London Eye och BigBen & det blev med andra ord vackra dagliga walks! Byggnaderna är extremt vackra och bevarade och man känner liksom historien över dem..
Vi gick på musikal också, The Lion King, där finns inte ens ord som kan beskriva hur bra den var...magiskt.

London är verkligen fantastiskt och vi har redan bestämt oss för att åka tillbaka en dag, det finns så mycket att se och upptäcka.. vi fick höra ett citat från en känd man som löd "A man who is tired of London is tired of life" ..& det går nog bannemej inte att bli trött på denna stad med dess utbud..hurmysigstadsomhelst!!
Primark är sjukt kul, eller bara sjukt enligt Emil då haha, extra kul när man hittar en parkas för 150 spänn!
Notting Hill är det finaste i hela London och Portobello är sagolikt! Hittade skylten "Keep calm and carry on" vars planch jag funderat på att köpa ett tag men nu har jag den i en stadig skylt istället, goin´ on the walls!

Nej jag tror faktiskt inte jag kan beskriva det i ord mer, London måste upplevas!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0