Matbestyr

Det är ganska intressant hur man " formar sin kyl " när man bor själv.  Att helt bestämma vad kylen ska innehålla är en lyx tycker jag. Dock märker jag ett konkret mönster & detta faktum får det att isa i tänderna på min käre far..haha.. KÖTT saknas nämligen. Jag har aldrig varit ett större fan av rött kött i vilket fall och nu får jag frossa i veggo-alternativ, grönsaker och fisk! Lax, makrill, kyckling, tonfisk , skaldjur & quorn är mina största proteinkällor & det känns så mycket fräschare... Har lyckats omvända 3 personer att faktiskt g i l l a quorn och det är jag rätt stolt över.. :)
Likaså potatis har aldrig varit något stor favorit så det har nog aldrig funnits i min kyl ens... Mathavre, röd quinoa, fullkornsbulgur, fullkornstagliatelle, couscous m.m. trängs i skåpen i stället. Smoothies eller gröt till frukost och mitt nya älsklingstillbehör- kardemummaskorpor! Love it
Morötter, avocados, tomater, gurka, squash, mozzarella, juicer, nötter, jaa... det är ett rätt fräscht matleverne jag har må jag säga...

SÅ- the big question- varför funkar inte min hjärna likadant framför de enorma hyllorna med smågodis? Eller i B&J´s -disken, eller vid den torkade frukten ( det är egentligen bara socker)  I am amazed, måste skärpa till mej.

Men inte idag va? 


Kommentarer
Postat av: Jojjo-O

inte idag! idag är det feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest!

2009-03-05 @ 13:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0