Geografi.

Jag har alltid ansett att min bror är rätt klipsk.. men igår förvreds den tanken en smula..

Vi satt och kikade på tv och började tjöta på lite om den svenska kusten, då kom jag ju osökt in på att prata om Fjällbacka, då far Johans ögon upp och han utbrister " eh, vaddå- ligger fjällbacka på västkusten?"
Jag svarar lite slött att "jaa..det vet du väl, rätt nära Strömstad"

Johan säger då; "men .. jag trodde att det låg utanför Dalarna?!"

WHAAT?

Då kan man ju fråga sig, vilket jag frågade honom, hur han tänkt angående segling, öar, makrillsfiske...och kanske främst, Emils dialekt??
Javisst, Johan hade börjat "misstänka" något på sistone...det tog bara 7 månader, bra jobbat!

Johan tog fram sin lilla finurliga Iphone och utbrister, ja titta- det ligger bara ca 5 mil från Strömstad, då kan man ju åka till Fjällbacka när man är där!"....

Ja tänka sig.. :)

Kommentarer
Postat av: Johan

haha.. man kan ju inte ha koll på allt;) de va ju ortnamnet som förvirrade. FJÄLLbacka måste ju bara va uppåt i landet tänkte jag ju! men ack så fel det vart! åkte du förresten till "dalarna" idag? hälsa så gott från mig!

2009-08-07 @ 11:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0