Flyttafram.


Att flytta fram jobbiga saker är något jag alltid försöker undvika och samtidigt något jag ofta gör. I viss mån är jag duktig och lyckas faktiskt med att ta tag i det direkt, medans andra saker få stå åt sidan tills.." det verkligen gäller.." Att jag jobbar bäst under press vet jag, det har bevisats.
Men jag behöver uppladdning. Ikväll laddar jag upp. Myser med Emil och plockar.. avslappning för mig ( kanske är den enda på jorden som blir lugn av att städa, vad vet jag..) och imorgon börjar det. Jag har själv satt mig i sitsen och får helt enkelt göra det så bekvämt som jag kan där.

Målet? Att åka hem om ca 2 veckor utan någon stress i kroppen.  Finns ingen lillebror hemma denna jul, vilket släcker lite av magin, men däremot väntar mycket annat... speciellt julkonserten mamma har köpt biljetter till, nästan så jag redan valt ut kläder att ha denna dag. Längtar!

Ljuva lugnet som väntar hemma i huset, bli ompysslad, sena kvällar med tända ljus och glögg, granen där pappa traditionsenligt sätter i ljusen, allt fint pynt ( egentligen konst faktiskt, så fint är det ) som mamma händigt fixar, maten, godiset, somna i soffan, jul filmer, julottan vi ska till i vår lilla fina Vidingsjö-kyrka..♥

Sedan magin som kommer att råda över Nyårsafton, det enda jag vill är att finnas i Emils armar vid 00-slaget & det ska jag också, åker till Fjällbacka dagen innan, 1 januari 2010 kommer att bli perfekt.

8 januari firar vi 1 år, samma dag får vi vår nya lägenhet..... =)


Kommentarer
Postat av: Händiga modern

Oj, tack för alla fina ord. Välkommen hem till jul gullungen.

2009-12-06 @ 10:51:56
Postat av: Lina

1 år, jisses vad tiden går fort. Samtidigt känns det som det alltid varit ni :)

Vi måste ses i jul min lilla Fridolin. Satt och kikade Kreta-pics alldeles nyss och blev påmind om hur mycket jag SAKNAR dig.. och resten av familjen Söderlund såklart ;) Vi är för dåliga på att höra av oss till varandra. Skönt och veta att allt alltid är som förr när vi väl ses :) Älskar dig min finfina vän!

2009-12-06 @ 20:15:02
URL: http://linahalldin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0