Eveningcookies

Hösten är veeeerkligen här, det luktade höst när jag var hemma, alla minnen då vi som småttingar hoppade i lövhögar och bara såg hösten som en övervångstid till vintern &julafton haha( iochförsig hoppade vi mycket i lövhögar på äldre dagar också, but thats beside the point!)...  Plockade med mig mössa, vantar och ännu en halsduk när jag var hemma ( vi fick trycka in väskan i Addes bil=) så nu ska jag inte frysa! Dock har jag ju redan lyckats dra på mig ett virus i halsen, quelle surprise.. Införskaffat koksalt och halsmeducin, på doktorns order, it outta do! På apoteket köpte jag även årets rosa band, vad fint det var i år, budskap ( som jag älskar )

Gick igenom alla frågor med Therese på eftermiddagen, känns bra, man kan mer och mer, gäller bara att komma ihåg allt! Har läst i böckerna också, mycket intressant men mycket man bara tragglar sig igenom! Imorgon ska jag hem till Tiff och pluggaplugga ännu mera, men vi ska lyxa till det med lunch på stan, ska be henne tipsa om mysiga restauranger tills mamma och pappa kommer! Måste lära mig mer om Helsingborg så jag kan visa alla fina skrymslen, so far iallafall! Eftersom jag har en inredningstokig mamma ( vilket har gått i rakt nedstigande arv) så ska jag lokalisera alla dansk-influerande butiker. Danskar gör det bäst! Pappa blir lätt, visar honom hamnen bara:)

Nu har jag ätit pepperkakor och druckit thé, tittat på The Holiday samt gjort manikyr, jag har tända ljus överallt och Sophie Zelmani gör mig sällskap! Ska ta en seeeen dusch och upp jättejättetidigt för att tvätta, glamour?

Just ja, hade ju trettioelva böcker att kika igenom också...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0