La chéf Sodero

Jamen tjena.... its been a while! Mår ni bra ? Blogga är ingen direkt prio men va fan, lagt ner har jag inte gjort =) Så fortsätt kika in med jämna mellanrum, statistiken håller en jämn nivå so lets keep it that way!

Påsken var ljuvlig, fullt schema och massa skratt. Utgångar, middagar, påskägg, mys och fest! Jockes inflyttningsfest blev lyckad och vi hade riktigt skoj, dock segade jag ordentligt på utgång men Torsdagen tog ut sin rätt... =)

Nu sitter jag i Jockes kök och har precis ätit och druckit vin (Tack Esse och Robert, det var jättegott ) Jag har stått för maten då Jocke varit i Sthlm hela dagen ( Jag fick present, wiho!). Jisses vi är som ett gift par redan och vi som är så stolta över att vi precis lärt oss varandras mobil nummer utantill;) Haha nejdå men på menyn stod quinoa och mammas goda garamasala-köttfärsås, med honung, paprika och kryddor! Till detta gjorde jag sallad med tomater, gurka, avokado och mungbönor och anledningen till att jag skriver ut allt detta är att ni måste laga det, suveränt gott! Jag blir nästan lite stolt över mig själv som börjat laga mat riktigt bra nu! =) Dinkelpannkisarna är en hit som många efterfrågat recept på och likaså GI-biffarna vi gjorde i Lördagskväll, smarriga som få. Jocke är en bra testperson eftersom han säger vad han tycker och kryddar mer om det behövs, men visst är han lite impad han med=) Han har ätit som en häst hittills och det tar jag som ett bra betyg! Matilda var här en sväng innan och vi försökte kolla i HP häftet, vi är rätt körda haha...

Imorgon är det Freeedag igen och paret Söderlund/Davidsson ska ut och äta. Vi kör intensivt häng-schema nu eftersom han åker till Strömstad i 2 månader, redan på Måndag!! Vi ska ta en drinko på BK och äta på Sangria, lovin it! 
Snälla vårväder håll i dig, ingen mer snö, soligt som idag!!!! Vill använda mina nya vårkläder och gå snabba powerwalks i mina nya adidaspjucks och fräscha power-byxor haha..
För övrigt har jag som alla andra också handlat på nyöppnade Monki, det kommer gå bra för dem i Lkpg ;)

Kommentarer
Postat av: matilda

rätt körda är bara förnamnet...men vad fasen vi är bra på så mycket annat frida! hedrik hälsa tillbaka=)

2008-03-28 @ 16:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0