1 år sedan

Time flies... 2 juni 2007 satt jag på ett plan på väg till New York den här tiden,  spänd och nyfiken inför en annorlunda sommar. 1 helt år sedan, känns rätt knäppt. Även idag tar jag tag i det jag lärde mig om mig själv och inser att jag fixar det mesta och jag gillar den känslan. Att åka iväg till ett främmande land, helt ensam, utan några garantier var det bästa jag gjort för mig själv.  Att vara fast på NY´s största flygplats när planet blev inställt och bara lösa det, irra bort sig i bil i en främmande stat, fixa ett bankkonto med dubbla kort, ta hand om två (ibland obstinata) tonåringar, lära en liten tjej att cykla och simma, köra på en 6-filig körbana, lösa konflikter med snabba tankar på engelska, hitta vänner för livet..
..det trodde jag nog inte när jag åkte..

Men man fixar nog det mesta när det gäller, man är bättre än man tror.  Det är vi.




Representing Sweden på AuPairskolan- Thérese & jag förklarar Midsommar och sedan drog vi igång Små grodorna ..succé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0