En flaska gröt

image775

Min söta mamma har köpt hem ett gäng sådana här smoothies till mig ( tveksamt om den bör kallas smoothie..) som är bra inför eller efter träning! Smaken var sissådär, gröt på flaska sammanfattar rätt bra men jag bäljar i mig ändå!  GI-bröd, ekologiskt, kravmärkt, havredryck, quorn, ja allt detta har hon också börjat köpa hem =) Äntligen börjar de förstå ..haha, tjat och lektioner lönar sig! Billigare för mig också som alltid köper hem det själv annars!

Jocke har bestämt att vi alltid måste laga nyttigt när jag är hos honom och det kan jag garantera, vi har lyckats komponera riktigt goda rätter under vår än så länge korta tid tillsammans, men vi kommer hinna mer desto fler:) Han tycker dessutom att jag är duktig så där lyfter mitt självförtroende i köket och jag får öva=)

Jag tycker om att äta nyttigt och träna så ofta jag kan plus att powerwalka, det gör jag nästan varje dag, speciellt nu i solen! Jag o Marlene har otroligt lika syn och inställning till det mesta i livet och vi pratade rejält mycket om kroppsuppfattning, träning, kost m.m. nu när hon var här. Jag tror aldrig att jag kommer känna mig totalt tillfreds med kroppen men det är nog bara att acceptera hur man ser ut och inse att jag är normal, jag mår ju bra! Men som sagt, egen kritik är lättare att ta in än fina ord från pojkvän, familj och vänner.
Disciplinen är det inte alltid 100 % med heller, visst faller man för frestelser men om man bara går å tänker på förbud hela tiden, då dör jag! Men jag är rätt bestämd med vad jag äter hemma, är ingen större beundrare av potatis, rött kött, såser eller gräddiga efterrätter, alltså motsatsen till herrarna i vår familj:) Där får jag mycket gratis och det är sååå mycket godare med fisk, sallader, keso samt alla alternativ till pasta och ris såsom quinoa, bulgur, 3-korn, mograbhi osv...
Älskar att gå runt bland hyllorna i mataffären och köpa hem spännande nyheter, och lagar eget hemma! Eftersom jag bor hemma äter jag det som står framme och vill jag inte ha får jag helt utan tjafs göra eget och visst tycker resten av familjen att det är lite kul, de vill bara inte erkänna att jag har rätt...;)

Nu ska jag snart iväg och träna!

Hjälp, vilket långt inlägg!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag älskar fortfarande skräpmat..

2008-04-23 @ 19:58:23
Postat av: Sarah

Håller med dig faktiskt, äter mkt GI jag också, men det får inte gå till överdrift, man måste ju få unna sig annars pallar man inte, haha :D (Jag försöker också lära mor och far, de tror att de är fettet de går upp på, höhö)

2008-04-23 @ 20:11:04
URL: http://svanelands.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0