The flight has been cancelled

Hej...sitter fortfarande i NY, pa ett hotell, nar jag borde vara in the state of Ohio..

Kom till La Guardia igar och fick vanta nagra timmar, nar det ar ca 10 min till boarding sager en rost att det ar forsenat, datakrangel och storm... Men vi vantar o ser.. Runt 60 minuter senare sager de att vi far boarda...Gar pa planet och da star vi i ko, hur manga plan som helst ska taxa ut.. Vi sitter fast i planet i ca 5 timmar... Sedan sager kaptenen att vi gar tillbaka till gaten for att en person med diabetes mar inte bra och det ar flygforbud over hela USA typ.. 95% av alla flyg ar installda far vi veta senare..

Borjade prata men businessmannen brevid mig pa planet om vad jag gjorde i USA och han var jattetrevlig ( motte aven en kvinna pa terminalen som sag att jag hade aupair lappar och borde prata med mig och gav mig sin adress, de hade en norsk aupair!)
Nar kaptenen sager att vi ska ga tillbaka till gaten blir jag smatt nervos...Va ska jag gora nu??? Men William, mannen, sager att han ska ta hand om mig och allt kommer losa sig sa jag  blir lite lugnare, fast jag har fortfarande inte en susning om vad som kommer att handa.. men vi gar av och in i vanthallen igen och da borjar jag ringa runt till emergency phone numbers och provar ringa skolan, rektorn, larare, aupairer, INGA SVAR! far lite panik men da borjar William och hans kollega ringa runt ocksa och vi lamnar meddelanden pa skolan och hos rektorn. Vi far hora att inga plan lyfter och da gar vi och staller oss i ko for att boka om min biljett till en annan flight och de sager da att inga plan finns forran imorgon ( idag alltsa) klockan 16.40... da ska jag dessutom byta plan i Charlotte..  Ringer hem och pratar med pappa och da grinar jag bara, for jag e trott, hungrig och fryser, det var alltsa allmant synd om mig! Blir iaf lite lugnare och saller mig igen till William och hans kollega. Bokar biljetten och kommer till nasta steg, boende for natten?? Min van ringer runt till olika narliggande hotell och sager att han star for alla kostnader, han ringer The Plaza ( haha, de var fullbokade, jaklar!!) och andra hotell ar ocksa fullbokade. Har fatt tag pa akutnumret och en person jag pratar med, hon sager att det finns ett rum pa ett ganska narliggande hotel dar det bor 2 aupairer som sager att jag sjalvklart far komma till dem, en hostmother hade betalat for det redan.
Jag ringde min hostfamily och berattade och de undrade om de kunde  hjalpa till med nagot och var jattegulliga och sa att det var sa typiskt att det skulle handa..jo tjena! Men forhoppningsvis far jag traffa dem sent ikvall efter annu en lang resa!!

De har 2 mannen som hjalpte mig igar var helt underbara, de insisterade pa att fa kopa mat till mig och gav mig pengar till taxi, aven fast jag hade dollar kvar och satte mig i en taxi och chaufforen korde mig till hotellet dar jag nu ar! Ska maila William och tacka for allt men ord kan inte beskriva hur tacksam jag ar! De stannade flera timmar med mig pa kaos-flygplatsen och holl mig lugn! Tjejerna pa hotellet var jattegulliga och de akte 05 i morse sa jag sov vidare en svang. Min taxi kommer 11.15 sa jag sitter har sa lange..

Vilken underbar start pa sommaren va ?=) Men nu kan jag fasen flyga vartsomhelst, ratt bra erfarenhet, nu har ju allt lost sig, tack vare CCAP emergency och de fantastiska manniskorna pa La Guardia!!

Nu ska jag kolla lite mail! Jag mar bra och jag kommer snart med fler uppdateringar!
Ha det underbart hemma!
Puss!!


TAAAAAAACK FOR ALLA FINA GRATULATIONER PA MAIL O SMS, jag blev sa jatteglad!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: moster

Hej gullet
detta är första gången jag provar detta , hoppas detta går fram, skönt att veta att finns gentleman kvar i världen och att allt löste sig för dig. Ledsen att jag inte skikcade någont sms till dig då det var din födelsedag men vet inte hur man gör som du vet men GRATTIS GRATTIS !!!!!! i efterskott, kändes konstigt att du inte var hemma men vi ses ju snart igen och jag kommer att ringa till dig då du kommer fram till din familj, puss och kram från mig och ta hand om dig så hörs vi snart
Your favorite

2007-06-09 @ 21:24:43
Postat av: Lina

Frida din stackare, hoppas du har kommit fram till din familj nu och att allt gått bra. Så typiskt att det här ska hända just när du är ute och flyger alldeles själv.
Själv sitter jag på jobbet just nu, trött och bakis :P Var ute igår trots att jag började tidigt. Det är smällar man får ta :)
Var rädd om dig! Saknar!!
Puss och kram Lina

2007-06-10 @ 07:02:34
Postat av: Morfar

Hej Frida!
Grattis till resan 02/08. Florida är jättespännande, har varit där fyra gånger. Jag vet en till som ska ut och resa 02/08. Då sticker jag till Uppsala för att 03/08 åka till Budapest på Formul 1 (biltävling) tillsammans med en kompis Kjell. Så nu är vi två som ser fram mot förhoppningsvis spännande upplevelser.
Take care och ha det gott!
Kram! / Morfar

2007-07-12 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0