Sum´weekend!

Helgen har varit underbar! Robs familj har varit här och vi har sett mycket fint av det Linköping har att erbjuda! Det givna: Berg, Gamla Linköping och en trip till Flygvapensmuséet (där har man ju aldrig varit förr?). Vid FVM träffade vi en herre som berättade hela historien om DC 3:an som blev nedskjuten 1952. Ove, som han hette, skulle ha varit med på planet men fick gå av i sista stund då planet bara var tankat för 8 pers, han var nr 9. Han berättade med riktig inlevelse och vi stod som ljus allihop, väldigt intressant och kul att få höra om de olika stridsplanen som finns att skåda!

Idag har vi varit i Vadstena och doppat oss! Fick av svärmor en söt smörkniv med ett hjärta inkarvat, de börjar förstå min passion för hjärtan=) Fick sedan en likadan av mamma, då har ju R och jag varsin:) Köpte en tändsticksask med änglar och texten  "Jag älskar dig" och en liten kärleksängel, bara för de var så in i bänken söta!!
På vägen hem åkte vi upp till farmor, åh vad glad jag blev när hon utropade "Frida!" när jag kom, kändes så skönt att hon blir piggare för var dag och börjar minnas vilka vi är och andra saker! Go Farmor!

I veckan väntar jobb och på Lördag åker vi till Strömstad och då får jag se min dahling igen! Västkustar där tills torsdagen, då följer jag med R hem och tvättar för på lördagseftermiddagen flyger vi till Alanya, Turkiet!! Det är 38 grader, yeakes! Vore kul att åka tillbaka till hotellet vi bodde på för 10 år sedan! :D
Ska bli underbart härligt!! En 2-rummare nära centrum och strand med min älskling, kan inte bli bättre!

Måste få skryta lite också! Fick min 20årspresent av Roberth i Fredags när de kom! Har fått väntat och längtat i över en månad och inte haft en aning om vad han kokat ihop, och det var bättre än jag någonsin trott! Min passion för hjärtan och smycken har han snappat upp sedan länge och nu hade han designat ett eget hjärta, precis som han ville ha det och gick sedan med ritningen till smeden! Resultat är ett ganska stort, superfint  osymmetriskt silverhjärta, som ingen annan har!!! Där kan vi snacka överaskning! =) Bästa någonsin, och så speciellt...åh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0