Socionomkandidat

HEEEJ ALLA
!
Förlåt för dålig uppdatering, vi har lite problem med internet som vi förhoppningsvis snart löser =)
Nu har vi äääääääntligen börjat vår praktik! Jag & Emil har eget kontor och det här med arbetsmail är premiär för mig haha..
Vi trivs jättebra och vi blir inkluderade i allt, möten, planering, struktur, fall, debreefing osv.. Passionen för människor finns verkligen här hos FST, Family Service Toronto, och det är bara att fråga vem som helst om hjälp, alla är otroligt hjälpsamma, trevliga, nyfikna och vissa lite smått galna!
Allt är jättebra med oss, inga sjukdomar, bara lite skallebank, bildligt talat, för herrarna i huset. Vi har väldigt lågt i tak och i dörröppningar vilket medför att Ludde & Emil fått en del bulor.. Man hör mycket i stil med "aaaaaaaaaj", "faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan" & "aaaoooouuuuu" medan dvärg-jag klarar mig utmärkt!
Nästa vecka har jag ett mål: jag ska lära mig subwayen mer utantill för då ska jag luncha med en svenska som bott här i Toronto i ett par år, ska bli skitkul!
I helgen ska vi cykla på the islands och nästa helg, ja då åker vi till Niagara Faaalls, som jag längtat! Det kommer bli en upplevelse, ska se till att vi fixat den rosa kameran då ;)
Idag har jag & Emil ledig dag så vi har myst till det ordentligt med att sova länge, långfrullis framför film, snart ska vi iväg till stora mataffären tror jag, härliga prommisar i vårt område måste jag säga!
Hoppas ni mår braaaa!!
Btw- solen lyser fortfarande här i Toronto, men.. när får jag se den sista flipflopen?! Kanadensarna verkar ge upp detta...
HÄR ÄR LITE BILDER!

VÅR TTC - trogen varje dag!

CN-tower

Den svenska flicka!

 

 

 

Dundas Square!

 

 

Financial district!

Vår gata!

Hej älsklingbutik!

Kanske inte världens roligaste eller bästa bild på oss men men haha..Toronto Skyline!

Steamwhistle Brewery! (We got samples!)

Blockparty!

Emil testar sushi för första gången, and loved it!

Eftersom vi har så lågt i tak... ja då sitter Emil ner och lagar mat =)

 

Hörs snart!!

 


Kommentarer
Postat av: Matilda S

Hahahaha alltså sista bilden!.. Hah :)

2010-09-17 @ 23:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0