C.Avenue

Ladies and gents, vi är inte hemlösa längre =)

Igår var vi ut till ett jättemysigt par som hyr ut en nybyggd källar-lägenhet i ett jättelugnt område med massa fina villor och stora "amerikanska gator". Det ligger en bit utanför stan så vi pendlar till jobbet, men det gör absolut ingenting, vi kommer ändå ha en del att göra så vi ska utnyttja tiden till max!

SÅ, idag börjar vår upptäcksfärd på riktigt! Ludde är och besöker sin praktikplats idag, men när han kommer hem ska vi ge oss ut! Det finns en jäkla massa fint att se här, har läst massa bloggar om folk som bor här i Toronto, bl.a en hockey-fru haha.. Btw- hockeyarenan är fräck..jäkligt fräck, biljetterna kostar en del men det får liksom ignoreras, för dit ska vi...

Sen, pappa- jag ska försöka lokalisera Sea-Ray pryttlar till dej i hamnen;)


Nu är vi otroligt glada och exalterade över vårt nya fina boende, vi flyttar in våra saker redan i eftermiddag men behåller våra nätter på hostlet medan vi utforskar stan - då detta ligger närmare..

& then... jag fann forever21 igår..tjohej nu vet jag vart shoppingen kan börja;)

Nu ska vi börja vår dag här, godmorgon and have a good one!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Gud vad roligt! Vad skönt för er att ni hittat något nu! :) Ska bli sååå spännande att åka över och se det! :) Hoppas allt är bra med er, det verkar ju så, som tur är, i alla fall! :)



Kramar!

2010-09-08 @ 15:16:40
Postat av: Emelina

Verkar ju riktigt bra!

ÄR väldigt glad för eran skull! kram

2010-09-08 @ 16:14:13
Postat av: Tiffsan

Men GRATTIS hjärtat! :D Gud va underbart för er! Måste vara en lättnad! Forever21, allvarligt?! Nu blev jag avundsjuk - big time! Shoppa åt mig också för tusan! Glöm inte bort alla fina, udda och hemliga mysbutikerna också, du vet de där som man finner de riktiga klippen i! :) Klart du vet, min shoppingfantast! ;)Här hemma är allt som vanligt, för tillfället varvas paperskrivning med vardagsmys och Liams simträning. :) Idag minskade vi antalet kallsupar till enbart 6 st. Jag fick en också så den kanske ska räknas in(?).



Nej vet du vad, jag ska låta dig återgå till ditt underbara äventyr! Och nästa gång skriver jag ett mejl! Blir nog bäst så! ;)



Saknar dig otroligt mycket, Fridisen!

Ha det förjäkla magiskt over there!



ALL KÄRLEK / T&L <3

2010-09-08 @ 17:32:50
Postat av: Sanda

GUD vad härligt att höra att ni hittat boende Frida, glad jag blir :) Jag ser att du hittat rätt; dvs Forever21. Där slösade jag alla mina pengar haha den i stan är bra men den ute på köpcentret Don Mills (om jag inte minns fel) är ÄNNU bättre. Och åk till Yorkdale Mall också, de har massa fint där. Hockeyfrun (om det är Emily?) bor tyvärr inte kvar där längre (synd att du inte hann träffa henne för hon är supertrevlig) och ni ska definitivt se på hockey, men om säsongen för baseball fortfarande är igång så kan jag rekommendera det också; biljetterna kostar ingenting och är värt att se :) Hälsa Toronto och FST från mig :) Puss

2010-09-13 @ 03:41:50
URL: http://catchme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0