Chai Latte, graaaande!

What a weekend..=)
I Fre blev jag utbjuden på somalisk restaurang av och med Kadije & hennes 7åriga dotter. Maten är typ övergod och jag fick lov att ta lite "doggybags" för att lämna, nej det fanns inte på kartan! Fick lära mig hur det går till när man i deras kultur frågar om man äta tillsammans. Frågar de så finns det inte en möjlighet att man splittar notan, som vi svenskar nog är lite mer kända för.. Nej det är att vara orespektfullt mot deras kultur. Tar man med någon på en restaurang, ja då står man för hela kalaset, vad gästen än vill ha! Självklart är jag alldeles för timid för att gå med på detta på en gång... Försökte lite försiktigt att jag kanske kunde betala en liten del iaf, vilket Kadije inte kunde förstå alls, till slut frågade L, hennes dotter : Är alla svenskar såhär? Haha.. Supertacksam var jag, tackade nog 100 gånger, Kadije bara skrattade åt mig... =)
-
Idag har vi fixat lite svenskt-på-julbordet inför the big "Holiday Dinner" hos Julea imon! Vi blir ca 25-30 stycken och alla ska ta med något från sitt hemland, vi tänker : SILL & GLÖGG, japp det tror vi blir succé (eller mer hoppas...) & Emil har ställt cirka 500 frågor om sin överraskningspresent imon, han är hopplös och jag likaså, s u g e r på att hålla saker för mig själv haha.. Nu har jag hållt mig i över 1 månad, imon smäller det, fisen fyller 24! (Eller egentligen har ju hans b-day redan börjat i Sverige=)
Ikväll åkte vi ned till stan för en mysig Starbucks fika med härliga Carl-Johan & Vibecke, CJ & V har träffat Emil i samband med Tritonspelningar och gemensamma kompisar, så känns jättekul att träffa dem här, Vibecke pluggar på Uni och CJ är här för att lära sig engelska bättre & vara med V såklart! Toppen!
-
Nu blir det lite filmis så vi är pigga för att fira imon =)
Eh, ja nu de sista timmarna har vi tillbringat på Youtube, jag har grinat åt vackra videos, jag är totalt jäkla hopplös, ja det finns inget hopp för mig, bara att inse.. Jag storbölar till allt: oscarstal, 4åringar som sjunger vackert, oprah winfrey överraskningar, bröllopsdanser, Plura, ja jag vet att många skrattar,... I love it!
& Emil, ja han börjar sin födelsedag kanadensisk tid, med att ha ont i magen efter alla pepparkakor han ätit..stackaren!
-
♥ Hopplös - dagens ord.. haha
Kan detta vara mitt mest osammanhängande inlägg förresten? Berusad på alkoholfri glögg månne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0