Uppesittarkväll


Idag är det dan´före doppare´dan! Har suttit med min bror framför datorn ett tag, igår lyckades jag klanta mig ordentligt och trodde allt jag skrivit på hemtentan gått förlorat men mitt geni till lillebror fann det i gömmorna på hårddisken, han är bäst! Så jag har inte lugn att fortsätta med den, igår låg jag och skrek av gråt och bankade i golvet för jag var så dum.... nu är jag euforisk! Var ju så nöjd med svaret haha..

Jobbat andra dagen idag! Skönt att vara tillbaka på mottagningen=) Blir ännu roligare i Januari när jag får ökningen på kontot! Fick en otroligt oväntad överraskning av pappa igår, jag & Johan fick en julprelisent i förväg:)
Ikväll är det uppesittarkväll som alltid slutar med att magen står i kvadrat av allt man stoppat i sig! Jag lär mig aldrig, that´s that!
Imorgon blir mysmysmys- som alltid! Mamma väcker oss omänskligt tidigt för fika här på övervåningen med tända lyktor och musik, lugnet före stormen så att säga haha...  Saknar dock magiken som rådde när man var liten och inte ens kunde somna kvällen innan, hur man sprang upp och kollade julstrumpan ( vi hörde dock mamma kvällen innan, även om hon inte trodde det haha ) och hur hela dagen var en jobbig väntan i kalasbyxor innan tomten (pappa) kom! Även om jag visste att det var pappa bakom masken var spänningen olidig... Pappa brukade gå runt gården och komma bakvägen, så vi stod på övervåningen o såg honom komma in på baksidan, gömma sig bakom min lekstuga och gå med sin lykta och krökta tomterygg, allt för illusionens skull :D Johan var assistent till tomten, jag var mest en fegplutt som inte alls ville sitta i knäet eller krama tomten- just då var pappa läskig haha..tyckte jag!

Älskar fortfarande julhelgen, magiskt är det i vilket fall... morgonen och kvällen är bäst av allt..
Nu ska jag kanske titta lite på tentan igen..men bara kanske!

GOD JUL, ha en mysig fantastisk jul.....Kram!


Kommentarer
Postat av: Therese

Good Juul Frida!:) Puss!

2008-12-24 @ 21:45:25
URL: http://thereseeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0