New Yoooork

Hej alla!!! Nu ar jag i N.Y, pa St: Johns University pa Long Island. Alla svenskor ar underbara och vi har skitkul tillsammans. USA ar lite knappt tycker vi, och aven fast vi inte far pratar vi ganska mycket svenska, valdigt mycket svenska. Skolan har en regel om att vi eg bara ska prata engelska=)
Min mobil fungerar inte an sa lange sa ring inte eller skicka sms, for jag ser dem inte alls, tyvarr! Men jag mailar sa mkt jag hinner med och kommentera massor har vanner!

Det ar ca 10000 tyskar har och de pratar typ ingen engelska haha... Men det e kul anda, jag bor med en polska och en tyska och det luktar konstigt i vart rum, det ar inte jag....
Igar hade vi pedagogik dag hela dagen typ och tog massvis med bilder, kan ej ladda upp har! Naturen ar amazing, lite som Irland! Vi tog en stor gruppbild, vi ar flera 100 aupairer har nu, och idag kommer fler!! Just nu ar bara alla sommar aupairer har, i natt kom det visst nagra ars aupairer. Vi avslutade med en film igar, black book, men jag somnade.... jetlaget tar ut sin ratt...

Idag ska vi till ett stort shopping mall, det pissregnar ute men bussen hamtar oss precis utanfor dorren och sen ska vi ga inne i det stora centrat! Snaaaart fyller jag ar och igar fick jag reda pa att 2 till tjejer fyller ar! FRACKT! Vi ska typ mysa och ha lite kalas =)
Frukosten har ar inte kul haha, eller maten alls, de vill gora oss tjocka o feta, sa man far se upp! Ikvall ska jag o Marlene, supermysig tjej fran Ostersund, ga och handla pa ett snabbkop, lite kvallsmat, typ notter och frukt!

Det ar ko till datorerna har sa snart far jag lamna over den till nagon!
Jag saknar er redan men jag mar bra och trivs har!!! Saknar mamma, pappa och Johan sa mycket sa lite grining blir jag ibland! Men det hor till=)
Hoppas ni har det fint hemma alla mina hjartan!
Puss&kram hallonbanan!!!


/Nanny F

Kommentarer
Postat av: Lina

Heeej! Vad skönt att höra av du trivs och mår bra. Skickade sms till dig igår men misstänkte att din mobil ej fungerade när jag inte fick något svar tillbaka. Hoppas födelsedagen blir minst lika bra där borta som den skulle blivit hemma. Grattis i förskott!
Saknar dig!
Puss o kram

2007-06-04 @ 22:10:03
Postat av: Sanna

Heeeej!!!
vad smart att man kunde skriva till dig här! jag kan inte det här med bloggandet så mycket :P
kul att vistelsen har börjat så bra! vilken lättnad det måste vara att du har träffat så bra folk, lr?
här hemma har det verkligen varit sommar idag! över 25 graaaader :D hoppas du får en solig och fin födelsedag!!
ha det fortsatt lovely frills! vi hörs!! puss på dig sötis! och grattis för bövelen!

2007-06-05 @ 22:25:09
Postat av: fridaaaa

Lina> fan va ja saknar dig!! min mobil funkar nu sa taack for sms et!!! Blivit firad av alla 200 aupairer idag i en stor hall, asfrant, o sjungit smagrodorna, men ska skriva inlagg har o beratta=)
Sanna> darling, tack! du lar dig bloggen snart haha, jattebra o svara har, nu e ja saa varm, vi har powerwalkat o nu ska ja skriva ett inlagg! saknar dig, hur gar festplanerandet??

2007-06-06 @ 03:22:21
Postat av: GÄNGET HOS HENEFALK

Grattis i efterskott på födelsedagen !!!!!!!!
Hoppas du hade en bra dag. Här är allt sig likt, Karl kämpar i sterilen, han tycker vi är lite krångliga med inköpen av mat.
Mång grattis kramar från oss.

2007-06-07 @ 13:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0